zondag 1 mei 2011

Boca Grande......en Koninginnedag!

Vanochtend weer uitgeslapen tot 6.30 u verder lag iedereen nog op 1 oor!
Zij hebben de relaxstand wel gevonden bij mij wil het nog niet zo lukken.
Maar dat komt omdat ik er waarschijnlijk alles uit wil halen, want ik geniet zo van alles.
En de dagen vliegen echt om,uitslapen doe ik  thuis wel weer.

Na een paar wassen gedaan te hebben,werden ze 1 voor 1 wakker.
Nadat iedereen klaar was met de bekende ochtend rituelen zijn we richting Boca Grande gereden.
Dit ligt op het Gasparilla Island , heel veel mooie huizen, mooie vissersboten en het water is  zo mooi van kleur.

Maar ook de natuur zag er heel mooi uit.
Veel schepen lagen bij een zandbank.
We zijn naar South Beach gereden en hebben daar de Lighthouse van Boca Grande  bekeken en zijn het strand opgelopen.
Daar mag je niet zwemmen omdat de stroming veel te sterk is, er stonden wel veel mannen te vissen vanaf de waterkant.
We zijn toen een stukje terug gereden naar het Restaurant en wij gaan natuurlijk gelijk ergens zitten met  6 man.
Maar dat was niet de bedoeling werd ons vriendelijk maar heel duidelijk gezegd, we moesten ons eerst melden bij de Hostess binnen en dan wees zij ons een plaatsje aan!
Als het terras vol zat,kon ik me er nog iets bij voorstellen maar het terras was aardig leeg.
En of we onze auto niet links van het restaurant wilde zetten maar aan de rechterkant van het terras.
Regeltjes, regeltjes ,regeltjes!!
Er kwam  een Amerikaans echtpaar met een klein hondje het terras op,of zij hun hondje ook maar ergens wilde parkeren....maar niet op het terras.
Dit echtpaar kreeg en woordenwisseling,tijd om naar het strand te gaan dachten wij zo.



 De villa heeft in de garage o.a  stoeltjes en parasols staan en een paar koelboxen.
Daar wat van uitgezocht wat we konden gebruiken,en dat  op het strand geinstalleerd.
Even om ons heen gekeken of we geen haaien zagen en toen met angst in de knietjes het water ingegaan.
Ze vertelden op het terras dat we wel konden zwemmen maar dat er haaien gespot waren...
.

Tijddens het insmeren kreeg ik een ingeving, het is toch Koninginnedag.
We hebben niets oranje s aan  alleen mijn tubes Lancaster zijn oranje en ik heb een oranje badlaken bij me.
 Maar in gedachtte ben ik even bij het Oranjehuis en vanavond nemen we wel een glaasje!
Op een gegeven moment rende idereen het water uit, ze bleken iets gezien te hebben.
Ik riep mijn kroost ook direct uit het water .
We zagen wel iets donker grijs en groot aan het oppervlak komen en weer onderduiken.
Maar wat het precies was weten we nu nog steeds niet.
Een dolfijn en haai.....of misschien een manatee !
We zijn het water niet meer in gegaan,het werd ook weer een s tijd om terug te gaan naar de Villa.
We doen een andere x wel de golfwagentjes huren,misschien van de week.
Voor vanavond hebben we Domino s laten koken!
Het smaakte naar Pizza!
Verder een filmpje gekeken.